• Facebook Black Round
  • Twitter Black Round
  • Instagram - Black Circle

© 2017 כל הזכויות שמורות ליעל תבור

כתבות אחרונות:

July 29, 2016

Please reload

ארכיון:
Please reload

חיפוש לפי תגים:
עקבו אחריי:
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square

אכילה רגשית - טיפול באכילה רגשית באמצעות CBT - טיפול קוגניטיבי התנהגותי

March 30, 2018

 

מהי אכילה רגשית?

 

מצבים בהם אנו אוכלים בצורה לא מווסתת, באופן לא מבוקר ורצוי – אלה בעיקר מצבים רגשיים מורכבים. לעיתים קשה לנו עם רגשות מסוימים, רגשות שקשה לנו להתמודד איתם.

 

לדוגמא:

  • האם תחושה של כעס או תסכול מקשה עליכם?

  • ובאופן דומה:

    • תחושה של בדידות

    • שעמום או עייפות

    • אחריות/לחץ בעבודה/עומס יתר

    • רגשי אשם

 

האם המצבים האלה מביאים אתכם לאכילה ?

 

אלה רק מקצת דוגמאות לרגשות שלעיתים קשה לנו לשאת – ואנו מחליפים את התחושה הפנימית הקשה, באכילה לא מווסתת. מעין פיצוי שאנו מעניקים לעצמנו.

 

 

טיפול CBT באכילה רגשית מכיל מספר שלבים:

 

שלב התנהגותי - שלב בו אנו מטפלים בדחף – אותו מרכיב התנהגותי קוגניטיבי אשר גורם לנו לאכול בלי להפעיל את החלקים הניהוליים במוח. בשלב זה נתרגל לעשות הפסקה או עצירה אשר תאפשר לנו להתחיל לנהל את האכילה הרגשית.

 

שלב קוגניטיבי - שלב בו אנו מבינים ומנתחים את אותן טעויות חשיבה או מחשבות יסוד אשר גורמות לנו לאכול בצורה לא מווסתת.

 

שלב רגשי - זיהוי הרגשות אשר קשה לנו לפגוש בעצמנו. אלה רגשות שאם נשתכנע שניתן לחיות עימם - לא נרגיש צורך לאכול אכילה רגשית.

 

פרוטוקול CBT לאכילה רגשית הוא פרוטוקול של 10 מפגשים שבועיים שבהם נקבל כלים לוויסות עצמי, כלים שישפיעו על אופן האכילה שלנו. מדובר במסע למרחקים ארוכים אשר מטרתו שינוי הרגלים והתוצאה שלו הינה ירידה במשקל לאורך זמן.

Share on Facebook
Please reload